23 Ocak 2013 Çarşamba

Orhan Bıyıklı: "Ekip 1 ile Kollama bambaşka projeler. Kıyaslanmamalı!"

Her Salı akşamı Samanyolu Tv'de yayınlanan Ekip 1 "Nizama Adanmış Ruhlar", 
aksiyon dolu sahneleriyle izleyicileri ekrana kilitliyor. Dizi, sürükleyici hikayesi 
ve düşmeyen temposuyla özel harekat polislerinin hayatlarına ışık tutmaya devam ediyor. 
Ekip 1'in başrol oyuncuları Orhan Bıyıklı ve Ebru Aytemur ile sizler için bir araya geldik.


"Keşke insanlar hiç savaşmasa ama Habil'le Kabil'den bu yana dünyanın kanunu bu. 
Ben de iyinin, doğrunun, haklının yanındayım; Orhan olarak da, oyuncu olarak da."


Kendinizden bahsedebilir misiniz?
İzmitliyim. Lise 1. sınıftan bu yana tiyatro yapıyorum.
Çocukken her çocuk gibi ben de "doktor, mühendis olacağım" diyordum.
Fakat şöyle bir gerçek var ki insan istediği kadar hayal kursun, 
çizilmiş bir kaderi yaşıyor ve onun ötesine geçemiyor.

Samanyolu TV izleyicileri sizi Kollama dizisinden de hatırlıyor.
Kollama'dan sonra neler yaptınız?

Evet, öncesinde Kollama adlı bir dizi vardı ve orada izleyicilerimizin
çok teveccühü olmuştu, sağ olsunlar. Diziden sonra bir sene dinlendim.
Sonra askere gitmeyi düşünüyordum ama bir tiyatro oyununda yer aldım.
Çünkü Kollama dizisinden dolayı birkaç sene ara vermiştim.
Tiyatro oyununu bitirdikten hemen sonra Ekip 1 dizisine başladık.

Ekip 1'de özel harekatçı bir polisi oynuyorsunuz.
Kollama'da da yakın bir karakterdeydiniz değil mi?

Polislik mesleğine uzak değildim ama Özel Harekat çok farklı bir alan.
Özel harekat; bir asayiş, bir istihbarat ya da önleyici hizmetlerden farklı,
onların çok üstünde çalışan bir ekip. Farklı bir tarafı var; mesela abdest
almadan çatışmaya girmezler. Namazlarını kılıp öyle çıkarlar teşkilattan.
İşleri gönüllülük esasına dayalı ve o yüzden maneviyat olarak da çok kuvvetliler.
Ekip 1'in beni cezbeden tarafı, sahabe ruhunun Osmanlı'ya;
Osmanlı ruhunun da özel harekat polislerine yansımasıdır.
Bu işi kabul etmemin en büyük nedeni de bu zaten.

Çekimler nasıl gidiyor?
Sette bir danışmanımız var, her konuda ondan yardım alıyoruz.
Çünkü Ekip 1, silah tutuşundan, operasyona çıkışına kadar çok farklı bir teşkilat.
Haliyle de çekimler yorucu oluyor, ama bir o kadar da keyifli.

------------------------------------------------------------
DEVAMI KEHKEŞAN'IN OCAK SAYISINDA...
OKUYAMAYANLAR İÇİN ŞUBAT'TA BURADA...
------------------------------------------------------------


Resim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder