15 Aralık 2010 Çarşamba

Oktay Usta, Diyarbakır'da Öğrenciler Yararına Yemek Yarışmasına Katıldı

Samanyolu Televizyonu'nda yayınlanan Yeşil Elma programının sevilen yapımcısı ve sunucusu aşçı Oktay Aymelek, Diyarbakır'da yoksul öğrenciler yararına düzenlenen yemek yarışmasına katıldı. Yarışmanın yapıldığı bin kişilik salonda yer kalmadı. Ünlü aşçı Osman usta, "İlk kez Diyarbakır'a geldim ve bu güzellikleri gördüm. Bayanlar hayırda yarışıyor adeta." dedi.


Diyarbakır Özel Nil İlköğretim Okulu velileri tarafından düzenlenen yemek yarışması okulun konferans salonunda yapıldı. Öğrencilerin mini skeciyle başlayan programda, 21 yemek içinde en güzelini ve en lezzetlisini seçecek jürinin yerine oturmasıyla devam etti. Alkışlar eşliğinde sahneye çıkan Oktay usta, yarışmaya katılan ve salonda bulunan herkese teşekkür etti.

Diyarbakırlı işadamı, esnaf ve eğitimcilerden oluşan juri yemekleri tadına bakarken diğer taraftan Oktay Aymelek kadınlara yönelik mini yarışmalar yaptı. Oktay usta, yarışma sırasında düzenlediği hızlı soğan soyma, portakal kabuğundan gül yapma ve sigara böreği sarma, turptan mantar yapma gibi yarışmalarda üzerinde imzası bulunan ahşap kaşık ve sürpriz hediyeler verdi.

Yarışma sonunda Oktay ustanın hiçbir yerde satılmayan ve özel olarak üretilen 7 tane mutfak önlüğü açık artırma usulüyle satışa sunuldu. 20 TL'den başlayan önlükler kıran kırana süren çekişmeler sonucu 300-400 TL arasında alıcı buldu. Oktay usta, "Tamamen öğrenciler yararına yapılan bir satış. Diyarbakırlı kadınlar hayır işlerinde birbirleriyle yarıştıklarını görüyorum. Bu manzara beni çok mutlu etti. Bizim de çorbada bir tuzumuz olsun istedik. Bu etkinliğe katıldım. Diyarbakır'a ilk kez geldim ve çok sevindim." diye konuştu.

Programı düzenleyen veliler ise bayanların dolu dolu bir gün geçirmelerini sağladıkları için mutlu olduklarını dile getirdi. Program sonunda kadınlar Oktay usta ile fotoğraf çektirmek için birbirleriyle adeta yarıştı.

Yarışmada kabur dolması yemeğiyle Hülya Dölegel birinci, perde pilavı yemeğiyle Sümeyye Yazar ikinci, Reyhanlı iç pilavı ile Hediye Polat üçüncü oldu. Birinci olan Dölegel, kazandığı altın ödülünü öğrencilere bağışladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder