21 Nisan 2009 Salı

MESAJ YAĞIYOR: SENARİST SIRMA'YI AĞLATMA

Mesaj yağıyor: Senarist, Sırma'yı ağlatma

Beyaz Gelincik’te hercai kız Ceyhan, Kollama’da kararlı ve güçlü Halime, Doğruluk Ekseni’nde duygusal bir doktor Sırma...
Peki bu birbirinden keskin karakterleri canlandıran Ayçin Tuyun kim ve seyirciler onu en çok hangi karakterde benimsemiş!...

Televizyon ekranlarında sempatik gülüşü ve masum yüzü ile tanıdığımız Ayçin Tuyun, şimdilerde Samanyolu Televizyonunda yayınlanan “Doğruluk Ekseni” dizisinin hep ağlayan ve mutsuz kızı olmuş durumda.

Doğruluk Ekseni de reyting çıtasını gittikçe yükselten, seyircilerini kendine bağlamayı başaran bir aile dizisi. Küçük bir kasabada yaşayan, büyük bir ailenin yaşayabileceği tüm sıkıntıları ele alan bu dizi, özellikle şu günlerde izleyicisini kendine bağlamış durumda.

Diziye gelen olumlu ve olumsuz eleştiriler o kadar sıcak ve o kadar içten ki olumsuz eleştirileri bile okuyunca insan, diziseverlerin bu diziye nasıl bağlandığını çok kolay anlayabiliyor.

Resmi sitede o kadar yoğun bir mesaj trafiği başlamış ki yorumları okuyup, onaylamak bile bir hayli vakit alır hale gelmiş.

Mesajların özü ise şu “Sırma nolur, Uğur’u kabul etme”, “Sinem, artık Oğuz’u Sırma’ya bırak”, “Senarist duy sesimizi Sırma’yı daha ağlatma”, “Sırma lütfen dikkatli ol, Uğur’dan uzak dur”

Seyircinin bu kadar gönlüne taht kuran Sırma karakteri yani Ayçin Tuyun, bu diziden önce de yine Kollama dizisinde Halime karakterini canlandırmıştı. Bir süre sonra senaryo gereği dizide şehit olup, diziden ayrılan Ayçin Tuyun, o günden beri “Ne olur Halime geri dön” mesajlarıyla, sevenleri tarafından Kollama dizisine geri çağrılıyor.

Kollama dizisinde yine başrol oyuncusu ve Yiğit Komiseri canlandıran Orhan Bıyıklı ile dizide, büyük bir sevgi bağı kurup tam evleneceği gün şehit olan Halime karakterinin ardından Kollama seyircileri Yiğit Komiser dizide başka bir kıza yönelince de kanalın resmi sitesini mesaj yağmuruna tutmuş. Sakın Yiğit, Halime’yi unutmasın, başka kıza bakmasın diye. Ve bunlardan dolayı diziden ayrılmasına rağmen Yiğit Komiserin odasında Ayçin Tuyun’un fotoğrafı hep görülmekte. Yani Ayçin Tuyun, Halime karakterini o kadar içten ve yerinde oynamış ki senaryo gereği diziden ayrılsa da, seyirciler onu Kollama dizisinden hala ayırmamış.

Kendini bu kadar sevenlerine kabullendiren, bu kadar seyirci ile arasında mükemmel bağ kurabilen Doğruluk Ekseni’nin Sırma’sı, Kollama’nın Halime’si, Ayçin Tuyun kimdir?

1986 yılında Manisa’nın Turgutlu ilçesinde dünyaya gelen oyuncu, lise eğitimini Ataköy Cumhuriyet Lisesi’nde tamamlamıştır. 2005 yılında TUR-VAK oyunculuk bölümünden mezun olan Ayçin Tuyun, çekimlerden arta kalan zamanlarında voleybol ve buz pateniyle de ilgileniyor. Gitar ve piyano çalan oyuncu, çok sayıda reklam filminde ve çeşitli kliplerde oynamıştır. Şeytan Sofrası ilk dizi deneyimi olan Tuyun, 2005 yılında Beyaz Gelincik dizisinde boy göstermiştir. Şeytan Sofrası, Ümmü’nün Türküsü, Dağlar Delisi, Terme Çayı gibi projelerde de başarı ile görev almıştır. Dövme sinemasıyla da beyaz perdeleri aralayan Ayçin Tuyun, oynadığı her karakteri yaşayarak oynayan oyuculardan. Onu, Beyaz Gelincik dizisinde zengin ve hercai kız Ceyhan olarak tanımıştık. Daha sonra Kollama dizisinde genç ve kararlı bir polis Halime olarak gördük. Şimdi ise Doğruluk Ekseni’nde ise oldukça duygusal bir doktor karakterini canlandırıyor. Ayçin Tuyun, bu birbirinden keskin karakterleri oldukça iyi ekranlara taşıyor. Ve şimdi Ayçin Tuyun’ den bu karakterleri dinliyoruz.

Seyircilerin sizinle bu denli yakından temas kurması ve sizi bu kadar kabullenmesi karşısında ne düşünüyorsunuz?

Öncelikle bu beni çok mutlu ediyor bende sevenlerimi çok seviyor ve saygı duyuyorum. Hasbıhale çağırıyorlar ancak yoğun çalışma temposundan dolayı onlarla iletişime geçemiyorum, Sormak istedikleri ne varsa doğruluk ekseni sitesinde sorabilirler. Fırsat buldukça bütün sorulara cevap vermeye çalışacağım. Dediğim gibi bu beni çok mutlu ediyor ama beraberinde sorumluluk da getiriyor çünkü işime ve özel hayatımda daha da dikkatli olmam gerektiğini düşünüyorum.

Halime karakteri ile Sırma karakteri arasında benzerlikler buluyor musunuz? Ve hangi karakteri kendinize yakın buluyorsunuz?

Evet buluyorum, İkiside gururlu ve duygusal karaktere sahipler. Halime benim ilk göz ağrım diyebilirim. Halime’nin yeri benim için her zaman daha farklı çünkü her şeyden önce o bir anneydi. Bir anne rolü oynamak benim için çok büyük bir deneyimdi.

Üstelik hem anne hem polis. Sırma da benim için önemli bir karakter. Özünde çok duygusal ne kadar güçlüde görünse o aşık bir kız, akıllı bir doktor.

İkisini de ayırt etmek istemiyorum çünkü iki karakteri de çok severek oynuyorum. Sırma’nın duygusallığını Halime’nin dik duruşunu kendime yakın buluyorum. Ama dediğim gibi Halime benim ilk göz ağrım.

Sürekli ağlamanız sevenlerinizi cidden çok üzüyor. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz. Sırma artık gülecek mi?

Sırma’nın gülmesini bende çok istiyorum gerçekten ağlamaktan gözlerim şişti. Ancak Sırma’nın içinde bulunduğu durum onu ağlatıyor ve duygusallaştırıyor. Aynı zamanda kızgınlıkla gurur yaparak zaman zaman hata yapabilecek düşünceleri aklından geçirebiliyor ama tamamen durumlar ve şartlar onu bu yöne sürüklese de Sırma akıllı bir doktor hata yapacağını sanmıyorum. Daha doğrusu bende hata yapmasını istemiyorum.

Kollama dizisinden ayrıldınız ama hala daha seyirciler “ Neden Ayçin Tuyun iki dizide birden oynamadı” diye sorarken, Yiğit Komiserin odasından resminiz hiç eksik olmuyor. Ve Yiğit Komiser başka birine yönelse direk uyarı mesajları geliyor diziye. Bu konu hakkında düşünceleriniz?

Halime ve Yiğit çok uyumlu çiftlerdi. Bu yüzden sevildiklerini düşünüyorum. İki dizide oynamam mümkün değildi. Senaryo gereği Kollama'da Halime’nin ölmesi gerektiği bana söylendiğinde çok üzüldüm. Ama daha sonra Doğruluk Ekseni’nin Sırma karakteri bana teklif edildi ben de Samanyolu seyircisinden ayrılmak istemediğim için kabul ettim.

Birde çektiğiniz klipler sevenleriniz tarafından büyük bir beğeni ile karşılandı, tekrar klip çalışması düşünüyor musunuz?

Birçok sanatçının klibinde rol aldım ayrıca reklamlarda da oynadım, klip ve reklam çalışmalarım tabii ki devam edecek.

İlerde düşündüğünüz sürpriz bir projeniz var mı?

Bir sinema filmi projesi var, yakın zamanda netleşecektir.

Samimi sohbeti için genç ve başarılı oyuncu Ayçin Tuyun’ e teşekkür ediyor, başarılar diliyoruz.

Kaynak: Ayçin Tuyun

1 yorum:

  1. sirma ugura ewet deme ama sakin oguza da donmeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    YanıtlaSil