24 Haziran 2011 Cuma

Türk Okulları Sayesinde BM'de Söz Sahibi Olacağız

Saim Orhan:Türk okulları sayesinde BM'de Türkiye lehine kalkan parmak artacak

Samanyolu Televizyonu'nda yayınlanan Ayna isimli belgeselin yapımcı ve sunucusu Saim Orhan, Anadolu insanının azim ve gayretiyle açılan Türk okulları sayesinde Birleşmiş Milletler Toplantılarında Türkiye lehine kalkan parmakların sayısının artacağını söyledi.


Saim Orhan, belgesel için yıllardır dolaştığı dünya ülkelerinden elde ettiği izlenimlerini Bartınlılarla paylaştı. Bartın Aktif İşadamları Derneği (BAKİAD)'nin Halk Eğitim Merkezi Salonunda düzenlediği 'Dünya Turu ve İzlenimler' konulu konferans programı ile vergi rekortmenleri ödül töreninde konuşan Saim Orhan, ilk olarak katılımcılara Ayna Programıyla ilgili Dünya ülkeleri videosunu izlettirdi. Sanayici, işadamı ve BAKİAD üyelerinin katıldığı programa Bartın Vali Yardımcısı Türker Öksüz, İl Genel Meclisi Başkanı Ali Kartal, Meslek Yüksek Okulu Müdürü Prof.Dr.Metin Tunay, Emniyet Müdürü Burhan Gümüş, Bartın TSO Başkanı İsmail Toksöz, Meclis Başkanı Halil Çelen, Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Sabri Tutum, AK Parti İl Başkanı Yaşar Arslan, il genel meclis üyeleri, daire amirleri ile birlikte 300 kişi katıldı. Derneklerinin mutlak bağımsızlığın ekonomik bağımsızlıkla mümkün olduğuna inancı doğrultusunda üyelerini sürekli daha çok üretim, daha çok istihdam, daha çok ihracat ve sürekli kalkınma odaklı bir politika izlediğini ifade eden BAKİAD Başkanı Birol Dikyurt, "Üretim, istihdam, ihracat ve katma değer sağlayarak kentimizin ve ülkemizin kalkınmasında önemli katkıları olan tüm üyelerimize, sanayicilerimize, işadamı ve esnafımıza huzurlarınızda şükranlarımı sunuyorum" şeklinde konuştu.

"DÜNYANIN HER YERİNDE OLAMAYAN TÜRKİYE, AYAKLARI ÜZERİNDE SAĞLAM DURAMAZ" 

130 ülkede çekim yaptığını kaydeden Ayna programının sunucusu Saim Orhan, "Öyle ülkelere gittim ki güzel ülkemizin adını bile duymamışlar. Türkiye'den geldim dediğimde 'Öyle bir ülke var mı? Nerede?' gibi sorularla karşılaştım. Tanıyanlar da yanlış biliyor. Ülkemizi az gelişmiş ülkelerden diye biliyor. En son çekim yaptığım Zambiya'da Cumhurbaşkanı'nın Türkiye'ye gitmek istediği için Zambiya muhalefet partilerinin kendisine karşı çıktıklarını öğrendim. Sebebini öğrenince şoke oldum. Muhalefet partileri devlet başkanına 'İlle de bir ülkeyi ziyaret edeceksen Avrupa ülkelerine git. Türkiye gibi az gelişmiş bir ülkede ne işin var. ' demişler. " diye konuştu. Türkiye'nin dünya üzerindeki ağırlığının, gücü ve saygınlığının yeterice tanıtmak ve anlatmaktan geçtiğini dile getiren Saim Orhan, "BM'de Türkiye lehine kalkan parmakların sayısını çoğaltmak, uluslar arası arenada etkinliği arttırmak, sözü dinlenen bir ülke haline gelmek, Anadolu insanının azim ve gayretiyle açılan Türk Okulları sayesinde olacaktır. Dünyanın her yerinde olamayan bir Türkiye'nin ayakları üzerinde sağlam durması mümkün değildir sözünü kendisine rehber edinip her kıtaya dağılan 10 binlerce eğitim gönüllüsü şanlı bayrağımızı dünyanın dört bir yanında dalgalandırıyor. Geçmişte çok güzel şeyler başarmış ve adını tarihe altın harflerle yazdıran bu milletin torunları yine sahneye çıkarak arkasında Anadolu İnsanının olduğu bu okullar, bu eğitim gönüllüleri gittikleri ülkelerde fahri büyükelçilik yapıyorlar." dedi. Bartınlı işadamı ve sanayicilere dünya ülkeleriyle ilgili izlenim ve hatıralarını anlatan Orhan, işadamı ve sanayicilerin yurt dışına açılmalarını önerdi. Konuşmasının ardından izleyicilere 'Daha güzel bir Türkiye ve Dünya' konulu video sunumu yapan Saim Orhan'a Bartın Vali Yardımcısı Türker Öksüz ve BAKİAD Başkanı Birol Dikyurt tarafından Bartın'a özgü tel kırma Türk Bayrağı hediye edildi. Program vergi rekortmenlerine plaket takdiminin ardından sona erdi. 

(CİHAN)



Türk Okulları Sayesinde BM'de Söz Sahibi Olacağız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder