14 Şubat 2009 Cumartesi

KENDİ OKULUMUZA DOĞRU'NUN CEMAL HOCA'SI: "ROLÜMÜ İÇİME SİNDİRMEK HİÇ DE ZOR OLMADI"

Türk sinemasına onlarca film kazandıran ve geçtiğimiz dönem oynadığı 'Büyük Buluşma' ile farklı bir kimliğe bürünen Yusuf Sezgin, Samanyolu'nun gençlik dizisi 'Kendi Okulumuza Doğru'da Cemal Hoca'yı oynuyor. Dizide gençlere doğru yolu, yardımlaşmayı ve sevgiyi öğütleyen Cemal karakteri aslında Sezgin'e hiç de uzak değil.
Sinema ve tiyatro ile ilk tanıştığı yıllarda, çevresinde bulunan yaşlı, sözüne güvenilir ve doğruluk timsali insanlarla sıkça görüşürmüş. "Ben onlardan feyiz aldım. Cemal Hoca'yı onun için içime sindirdim." diyor.
Dizideki Cemal Hoca yalnızca yetiştirme yurdunda yardımcı olduğu Ali öğretmene akıl vermekle kalmıyor, okuldan ziyaretine gelen diğer öğrencilerle de yakından ilgileniyor. Onların topluma faydalı birer birey olmaları için gayret sarf ediyor ve onları sahipleniyor. Emekli olduktan sonra evine dönen Cemal, torunu Melek'le birlikte Okul Müdürü Şakir'in yaptığı kötülükleri bir bir ortaya çıkarıyor. Her toplumda Cemal Hoca'lara ihtiyaç olduğunu söyleyen Yusuf Sezgin, "İyiliği, insanlara yardım etmeyi seven biriyim. Bu, benim kendi yapımda olan bir şey zaten. Bu tür rollerin gelmesi bu anlamda tesadüfi değil. Geçmişte oynadığım rollere bakarsanız bunu daha iyi anlarsınız." diyor.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın rol almasıyla yeniden gündeme gelen 1985 yapımı 'Namaz Öğreniyorum' filminin başrolünde de oynayan Yusuf Sezgin, Topbaş'ın rol aldığı sahneleri hatırlamıyor. Filmin medyada gündeme gelmesiyle birlikte Uğur Dündar ve CNN TÜRK'ten pek çok isim arayıp programlarına çıkarmak istemişler; ancak Sezgin, bu teklifleri geri çevirmiş. Zaten Sezgin ile aynı filmde rol aldığını Topbaş çıkıp kendisi açıklamış. "Namaz Öğreniyorum'la ilgili olarak Kadir Topbaş sizi aradı mı?" sorusuna, "Beni aradı. Aynı filmde rol alıyor olmaktan duyduğu mutluluğu anlattı." cevabını veriyor. Sezgin, o filmde de namazı, abdesti öğreten bir bilgeyi oynuyor. Almanya'da ilk yayınlandığı dönemlerde oldukça popüler olan filmin, kitapçıkları bile basılmış. Film şirketiyle dostluğu olan Topbaş ise bir piknik sahnesinde rol almış.

1 yorum:

  1. ya ben o yusuf dedeyi ve ali hocayı seviyom ve ali hoca ile melek hoca yakışıyorlar ve çeşke ömer hocayla pınar hocanın araları bozulmasaydı

    YanıtlaSil