13 Ocak 2011 Perşembe

Orhan Bıyıklı İle Yepyeni Röportaj!

Rol de Yaparım Pide de...

Konservatuar yıllarında Samanyolu televizyonuyla Sırlar Dünyası olsun,
Büyük Buluşma olsun çalışmıştık. Oradan tanışıyorduk. Sonra Kollama’yı teklif ettiler bende kabul ettim.


Kollama dizisinde Yiğit Komiser karakteri ile herkesin gönlünde taht kuran Orhan Bıyıklı, oyunculuk serüveninden Kollama’ya, ailesinden çocukluğuna kadar bir sürü konuyu Samanyolu dergisine anlattı.

Orhan Bıyıklı bize kendini anlatabilir mi?

Orhan bıyıklı 1985 yılında Kocaeli'de mütevazı bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelmiştir. Yedi kardeşin altıncısıyım. Babam Kıbrıs gazisi ve aynı zamanda İzmit’in bir numaralı börek ustasıdır. Annem ev hanımı. Bir gün sokakta top oynarken babam sokağa geldi, “bir kahvehane açtık” dedi. İlkokul dördüncü sınıfa gidiyordum o zaman. O gün başladım çalışmaya ta ki konservatuar 2.sınıfa kadar orda çalıştım. O yıllarda öğrenmeye başladım para kazanmaya.

Bize oyunculuk serüveninizi anlatabilir misiniz? Oyuncu olmaya nasıl karar verdiniz?

1999 İzmit’ten bir tiyatro topluluğu “gözlerimi kaparım vazifemi yaparım “ diye bir oyun oynamaya gelmişti. Vicdani karakteri çok etkilemişti beni. Okulun kapısında bir afis vardı. Halk evi tiyatrosu tiyatro kursu için gittim kaydımı yaptırdım. Bir de şu var; 1 yıl sonra Şehir Tiyatroları Tiyatro okulu için sınav açtı. Sınava girdim ve başarılı oldum. 2. senemde gözlerimi kaparım vazifemi yaparım oyununu oynadık ve ben oyunda vicdani rolünü oynamıştım.

Kollama’ya nasıl başladınız?

Konservatuar yıllarında Samanyolu televizyonuyla Sırlar Dünyası olsun, Büyük Buluşma olsun çalışmıştık. Oradan tanışıyorduk. Sonra Kollama’yı teklif ettiler ben de kabul ettim.

Yiğit Komiser’le hayatınızda ne gibi değişiklikler oldu? Benzerlik ve farklılıklarınız nelerdir?

Tabiî ki şöhreti getirdi ister istemez… Farklı açılardan hayata bakmayı öğretti… Aramızdaki benzerliklere gelince Yiğit’te vatan millet aşkıyla yanan bir genç… Bende bir Türk evladı olarak vatanım ve milletim için elimden geleni yaparım… Farklı mesleklerde olduğumuz için ben insanları sosyalleşmeye, iyi işler peşinde gidilmesi gereken mesajlar vermeye çalışırım… Aramızda ki en büyük fark ise gerekçesi ne olursa olsun adam öldürmem…

Orhan Bıyıklı “Kollama” dizisinden arta kalan zamanlarında soluğu İzmit’te açtığı pastanede alıyor. Baba mesleği olan pideci ve börekçiliği çok seven Bıyıklı stresini hamur açarak atıyormuş...

Tiyatro geçmişiniz de var. Tiyatro ile televizyon arasında nasıl bir fark var? Sizce etkileri nasıl?

Öncelikle şunu belirteyim hayatta bir gözlemim oldu… İnsanlar birbirlerini oturup adam akıllı dinlemiyorlar… Ama tiyatro ortamı öyle değil… 45 dakika boyunca bir sürü insan oturup pür dikkat seni dinliyor. Verdiğin mesajı alıyor. Televizyonda belki bu kadar pür dikkat dinleyen bir hedef kitlen yok ama televizyonun evrenselliği bir başka. Hedef kitle çok büyük…

Yiğit karakterinin bu kadar tutulmasının sırrını bize söyleyebilir misiniz?

Her hangi bir sırrı yok… Çok özveri ile çalıştım… Kendi işim gibi sahip çıktım… Bu da sır değil olması gerekendir… Yoğun bir iş… Sürekli dinamizm isteyen. Dinamik ve çalışkan olunca bir de Allah yardım edip “Yürü Ya kulum” deyince insanlarda seviyor… Güzel bir iş ortaya çıkıyor…

Sizin gelecek ile ilgili hedefleriniz neler?

Gerekli maddi gücü toplayıp konservatuardan beri dostluğumu sürdürdüğüm arkadaşlarımla bir tiyatro açmak isterim… Önce kendi ayaklarımızın üzerinde duracağız sonra tiyatromuzu açacağız… Sevgiye dayalı mesajlarımızı kendimiz vereceğiz…

Son olarak eklemek istediğiniz başka bir şey var mı?

Evet özellikle belirtmek istiyorum anneme, babama,aileme, eşime, beni yetiştiren hocalarıma, beni seven tüm insanlara çok çok teşekkür ediyorum… Onların hayatımda yerlerinin her zaman farkındayım… Bilincindeyim… Orhan’ı Orhan yapan değerler onlar… Hepsine çok teşekkür ediyorum.

7 yorum:

  1. sayın orhan bıyıklı, biz de seni sevenler olarak inşallah yerimiz vardırr sizde :))))

    YanıtlaSil
  2. rabia ya katılıyorum ama sizede bayılıyorrrrrrrrrrrrruuuuuuuumm orhan abi.

    YanıtlaSil
  3. ben merve türkiye orhan bıyıklı gibi dürüst değerli bir oyuncuya sahip olduğu için çok şanslı ve benim hayatta tek bir dileğim var onu bir kere görebilmek ama herzamanki gibi rüyamda değil gerçekte onu çok seviyorum o bizim biricik orhan abimiz...

    YanıtlaSil
  4. gene ben merve orhan abi için her siteyi yazıyla yorumla doldursam azdır ona diyecek bir şey bulamıyorum hayatını ezberlemiş durumdayım tek bir eksik var onu görebilmek.eğer orhan abim bu yorumu görüyorsa şunu bilsin ki türkiye onunla gurur duyuyor allah onu tüm müslüman kardeşlerimize bağışlasın.onun için hep dua ediyorum allah tüm müslüman kardeşlerimizin duasını kabul etsin ve orhan abimede uzun uzun ömürler versin ve tüm ailesini kızını eşini ona bağışlasın...

    YanıtlaSil
  5. orhan abimden rica ediyorum röpörtajlarını okusun tabi yorumlarıda ona bir türlü sesimi duyuramıyorum ben merve diğer iki yorum bana ait yaşım 14 orhan abinin türkiyedeki en büyük hayranı olduğuma %1.000 eminim onu çok seviyohayırlı ramazanlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. gene ben merve son bir şey söylemeliyim orhan abim okuyorsa tabi anneannem 72 yaşında akif ve yiğit hayranı. arkadaşlarım anneanneme diyorlar teyze gerçek değil filmde adam delikanlı diye. anneannem lafı veriyor gerçekte harbi delikanlı ne diyorsunuz siz biz nene torun ekip 1 kollama hayranıyız kimse bize karışmasın diye.İşte orhan bıyıklı sevgisi diye ben buna diyorum ve seni çok seviyorum seviyoruz orhan abim...ve sen izmire gelecek misin çok merak ediyorum bir yerden duymuştum ben 19 temmuz 20 ağustos arası ordayım tek hayalim oraya gelmen seni bir kere görmek ve konuşmak

    YanıtlaSil
  7. orhan abi merhaba ben ayşe bende kocaeli izmitte oturuyorum.ve seni cooook seviyorum.bir yaz tatilinde izmitte gelmissin kuzenimle fotograf cekilmissin leske o sans bende de olsaydı orhan abi seni coook seviyorum

    YanıtlaSil