12 Mart 2009 Perşembe

BURÇ FM'DE SESLİ GAZETE

Gazeteler, Burç FM'de sesleniyor

Burç FM'de Fatma Gökbulut'un sunduğu 'Sesli Gazete', köşe yazılarını radyo dinleyicisi ile buluşturuyor. Gökbulut, kendine has üslubuyla 'gazete okuyacak vaktim yok' diyenlere mazeret bırakmıyor.
Çok sevdiği köşe yazarlarını okumadan evden çıkamayanlardansınız... Fakat işiniz acil ve bir yere yetişmek istiyorsunuz... Kısacası gazete okumaya fırsatınız yok. Ne yapacağınızı kara kara düşünüyorsanız, hiç dert etmeyin. Köşe yazıları konuşsun (!) siz dinleyin. Burç FM'de (88.8) hafta içi her gün yayınlanan 'Sesli Gazete' bu sorununuzu çözüyor. Fatma Gökbulut'un sunduğu programda gazete haberlerinin aksine sadece köşe yazarlarının makalelerine yer veriliyor. Veriliyor dediysek yazılar sadece okunup geçilmiyor programda. Gökbulut, yazıları okurken kendine has üslûbuyla köşe yazılarına farklı bir derinlikte katıyor.
Gökbulut'a dinleyiciler tarafından çok sevilen üslubunu soruyoruz: "Ahmet Turan Alkan'ı okurken adeta onun yerine konuşuyormuş gibi hissediyorum kendimi. Yaptığı espri, üslup derken yazarla bütünleşiyorum. Ahmet Kekeç ve Mehmet Şeker'i okurken de aynı şeyleri hissediyorum. Onlar biraz daha mizahî yazıyor. Ben de o formata giriyorum." Her yazıya ayrı bir hava katan Gökbulut, fonetik vurgulamalara özellikle dikkat ediyor. 'Ne tür geri dönüşler alıyorsunuz?' sorusuna "Dinleyiciler programı çok beğendiklerini ve adeta yazarı dinliyormuş hissine kapıldıklarını söylüyorlar. Bu da benim için büyük gurur tabiî ki. Bir de ben yazı dili gibi okumuyorum. O zaman haber oluyor sıkılırlar diye düşünüyorum. Hatta okurken kelimelerin sonundaki 'r'leri yutarak samimi bir üslup katıyorum." şeklinde cevap veriyor.
Programın amacı, insanların işini kolaylaştırmak ve onlara günde en az 10 köşe yazarını dinletmek. Programın bilinirliği sadece ülkemizle sınırlı değil. İngiltere'de bir üniversite, programdaki yazıları kaydedip iletişim fakültesinde ders olarak işliyormuş. O günün veya haftanın gündemine paralel yazılan makalelerin okunduğu 'Sesli Gazete', hafta içi 08.00-09.00 ve 14.05-15.00 saatleri arasında canlı olarak yayınlanıyor.

2 yorum:

  1. hayırlı ramazanlar hayırlı işler.... fırsat buldukça sabahları dinlemeye çalışıyorum elinize ağzınıza sağlık

    YanıtlaSil
  2. Fatma hanım dilinize sağlık ben yaklaşık bir yıldır takip ediyorum sayenizde vakitten tasarruf yapıyorum çok teşekkürler.

    YanıtlaSil