19 Mayıs 2011 Perşembe

Ekranların uzun soluklu yardım programı, 'Kimse Yok mu Gönüllüler' adıyla ekranlara geri döndü. Sunuculuğunu Ahmet Bozkuş ve 'Beşinci Boyut' dizisinin 'Salih'i Cengiz Toraman'ın yaptığı program kara coğrafyanın çocuklarına umut oluyor.
Haitili çocuklar için "Bahtları tenlerinden daha kara" diyen Bozkuş, program sonrasında Kimse Yok mu logosunda bulunan ağlayan göz figürünün, gülmesini temenni ediyor. Haiti'de çekilen ilk bölüm izleyiciye duygusal anlar yaşatırken, STV'de yayınlanan program yeni konseptiyle göz dolduruyor. 'Kimse Yok mu Gönüllüler' ile toplumun genelindeki "40 yaşından sonra hacca gidilir, namaz kılınır ve yardım yapılır" algısını kaldırmak istediklerini anlatan Bozkuş, dinamik bir yardım harekâtı ile genç ve çocukları da bu güzelliğe ortak etmek istiyor. Gittikleri yerlerde yüzlerce insan hikâyesi ile karşılaştıklarını söyleyen Bozkuş, "Bu hikâyeye önce benim inanmam gerekiyor. Ben inanmazsam seyirciyi de inandıramam zaten." diyor. Son yıllarda yardım derneklerine olan olumsuz bakış açısını, samimiyetin yıkacağını vurguluyor. 

Bozkuş, sunucusundan kameramanına herkesin çekimler sırasında duygulu anlar yaşadıklarını anlatıyor. Bozkuş, "Haiti'de yetimhaneye gittik. Çocukların dilinden anlamıyorsunuz ama çocuk size bir bakıyor, o an anlıyorsunuz onların neye ihtiyacı olduğunu." diye konuşuyor. Bu programın kendisindeki etkilerini ise "Öyle bir farkındalık oluşturuyor ki! Mesela bir anne, çocuklarını uzun zamandır göremiyor. Sonra şükrettim, iyi ki ben küçükken annem beni terlikle kovalamış, 'Akşam ezanıyla eve gir', 'Terli terli su içme' demiş, üstüm başım berbat diye beni dövmüş." sözleriyle ifade ediyor. Bozkuş, Haiti'de insanların "Buraya ilk defa birileri bir şeyler almaya değil, bir şeyler vermeye geldi." dediğini ve bu cümlenin Türkçe karşılığının, 'Allah razı olsun!' olduğunu söylüyor. 

Haiti'de kara tenli çocukları gördüğünde Bilal-i Habeşi'yi hatırlayan Bozkuş, bu çocukların da Peygamberimiz (sas)'in Bilal'leri olduğunu düşünmüş. Bozkuş umudunu, "Teninden dolayı Bilal-i Habeşi'yi de köle yapmışlardı ama Peygamber Efendimiz (sas) aldı onu İslam'ın sesi yaptı. Bu çocuklardan da bir sürü ses çıkar. Ama birinin elini uzatması lazım, uzatılıyor da çok şükür, daha çok Bilal'ler çıkacak oradan." yorumunu yapıyor. 

Haberi görmek için tıklayın



Alıntı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder