13 Mayıs 2009 Çarşamba

'ZELAL ANNE' İLE RÖPORTAJ

Dilerim Hiç Kimse Zelal Anne'nin Yaşadıklarını Yaşamaz

Samanyolu Televizyonu'nun beğenilen dizisi Tek Türkiye'nin "Zelal Anne"si, "Kimse Zelal Anne'nin yaşadıklarını yaşamasın istiyorum." diyor.

Güneydoğu'da 25 yıldır yanan ateş her gün bir başka ocağa kor olup düşüyor. O topraklarda yaşanan dramı ve uluslararası oyunları beyaz cama aksettiren Tek Türkiye dizisi ise Türkiye insanının büyük ilgisine mazhar oluyor. Dizinin sevilen karakteri Zelal Anne'yi canlandıran ve büyük beğeni toplayan Özlem Akınözü, bir evlat kaybedip, bin evlat kazanan şehit annelerinin acısını yüreğinde hissettiğini belirtiyor. Ekranların en fedakâr annesi Zelal Anne rolünü canlandıran Özlem Akınözü, geçen yıl Anneler Günü'nde birçok kolej tarafından yılın annesi seçilmiş, plakete layık görülmüştü. Akınözü, Tek Türkiye dizisine ilk katılımından bahsederken, oynayacağı rolün inanılmaz etkisi altına girdiğini söylüyor. Zelal karakterinin fedakârlığı, azmi, dürüstlüğü Özlem Akınözü'nü en çok etkileyen yönü olmuş. Akınözü, "Azmi benimle örtüşüyor diyebilirim. Zira ben de inandığım doğruların peşinden yılmadan giderim. Dürüstlük her insanda olması gereken bir vasıf, fedakârlık ise her Türk kadınının en önemli vasfı diye düşündüğümden Zelal'in bu yönlerinin sadece benimle örtüştüğünü düşünmüyorum." diyor.

Özlem Akınözü de çocuk sahibi. Hal böyle olunca çekim esnasında Tarık ile yaşadığı ana-oğul sahneleri acaba onu nasıl etkiliyor? Gerçek hayatta yaşadığı bazı anlar çekim esnasında acaba gözünün önüne geliyor mu? Akınözü, "Evet, benim de 19 yaşında bir oğlum var. Şu anda yurtdışında ve ben de tıpkı Zelal'in ilk dönemlerdeki hali gibi şu an onun hasreti ile yanıyorum." diyor ve ekliyor: "Ancak onun sağlıklı ve mutlu olması benim için her şeyden önemli. Benim oğlumla yaşadıklarımla, Zelal'in Tarık'la yaşadıkları pek aynı şeyler değil. Dileğim hiç kimse Zelal Anne'nin yaşadıklarını yaşamasın."

Zelal Anne artIk gülecek mİ?

Akınözü, Allah'ın kadınlara verdiği en büyük özelliğin "anne olmak" olduğunu ifade ederek, bu duygunun tarif edilemeyeceğini söylüyor. Annelerin kıymetinin ancak bir evlat sahibi olduktan sonra daha iyi anlaşıldığı fikrine Akınözü de katılıyor: "Annemin ben anne olana kadar sürekli söylediği bir sözdü ve bunu anne olunca o kadar iyi anladım. Ben bugün oğlum için neler hissediyorsam o da benim için aynı şeyleri hissetmiş ve halen de hissetmeye devam ediyor."

Akınözü, annesiyle yaşadığı ve hiç unutamadığı bir anısını şöyle anlatıyor: "7-8 yaşlarımdaydım ve kardeşimle birlikte anneme bir sürpriz yapmaya karar verdik. Ona güzel bir yemek yapacaktık ve en kolayı köfte gibi gelmişti bana. Kıymanın içine tuz koydum ve şekil vererek kızartmaya başladım ancak ekmek konulacağını bilmediğim için köfte, kıyma kavurma olarak sofraya geldi. Ancak annemin bozuntuya vermeden ellerinize sağlık benim canlarım deyip sarılışı ve yıllar sonra da köftenin nasıl yapıldığını öğrenince nasıl üzüldüğümü hiç unutamam."

Ekranları başındaki herkes acaba, Zelal Anne artık gülecek mi diye merak ediyor. Akınözü, "İnanın, bu sorunun cevabını bilmiyorum. Benim ve tüm izleyicilerimizin gönlü Zelal'in artık gülmesinden yana." diyor. 7'den 70'e herkes Zelal Anne'yi çok sevdi. Kimi kızı, kimi annesi, kimi teyzesi gibi benimsiyor. Akınözü, "Zelal Anne'nin bu kadar sevilmesinde benim de bir rolüm olduysa eğer ne mutlu bana." ifadelerini kullanıyor.
Mustafa Aydın - İstanbul Zaman Haber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder