10 Şubat 2012 Cuma

Büyük Kudret Karşısında Şaşkınım

'Dönem projesi içinde yer almayı çok isterim. Hz. Meryem'i canlandırmak mutlu ederdi beni.'

Resim

Oyuncu Müjgan Gönül'ü 'Tek Türkiye' isimli dizideki Dila Hemşire rolüyle tanıdık. Gönül, dört sezon süren dizide Dila Hemşire'nin kendisine uğurlu geldiğini düşünüyor. Bu kez ekranda müzik öğretmeni Melek olarak gördüğümüz Müjgan Gönül ile hem Farklı Boyut dizisinde canlandırdığı Melek karakterini hem de hayatına dair bilinmeyenleri konuştuk.

-İstanbul Gösteri Sanatları Merkezi’nde tiyatro eğitimi aldınız. Oyuncu olmaya karar verdiren sebep neydi? 

Kendimi ifade edebilme arzusuydu sanırım. Okul müsamereleriyle başladı oyunculuk maceram, öğretmenlerimle arkadaşlarımla çok daha iyi ilişkilerim oldu, ailemin olumlu desteğini gördüm ve bu yola baş koydum. İnsanlar üzerinde etkinizin yüksek olduğu bir meslek olduğunu düşünüyorum, bunu olumlu anlamda kullanmak için elimden geleni de yapmak istiyorum.

Tek Türkiye dizisi ile büyük çıkış yaptınız. Dört sezon süren uzun soluklu bir projeydi, kariyeriniz açısından avantaj mıydı? 

Kariyerim açısından avantaj mıydı bilmiyorum ama hayat şartlarım için çok büyük bir avantajdı uzun soluklu bir projede yeni bir iş kaygısı olmadan yaşamak.

Peki Dila Hemşire size uğurlu geldi mi? 

Çok severek, mutlulukla yaptığım bir işim var. İnsanların benim oyunculuğumu izlemesine, beni tanımasına, sevmesine vesile olduğu için kesinlikle uğurlu olduğunu düşünüyorum. 

Bu sezon Farklı Boyut dizisinde Melek karakterini canlandırıyorsunuz. Melek’in rüyaları hiç tanımadığı insanlara yardım etmesine vesile oluyor. Karakterin bu serüvenlerini nasıl değerlendiriyorsunuz? 
Her bölüm biraz daha gelişen, öğrenen, bilinci artan bir karakter var. İlk bölümlerde korkulu ve gergindi yaşadığı durumlardan ötürü, son bölümlerde madde ötesi duruma alıştığını ve üstüne düşen vazifeyi en iyi şekilde yapmaya çalıştığını görüyorum. Bizler günlük hayatlarımızda bazen yakınlarımıza yardım etmekten çekiniyoruz, hiç tanımadığımız insanlara yardım etmek ise ne büyük erdem! Bunu gösterebiliyor ve vesile olabiliyorsak ne mutlu bu projede yer alan herkese.

-Dizide her bölüm bir şehit hikâyesine yer veriliyor. Bu hikâyelerden etkileniyor musunuz ya da özellikle etkilendiğiniz bir şehit hikâyesi var mı? 

Her bir hikâyeden farklı etkileniyorum, ayrı seviyorum. İdrak noktasında biraz zorlanıyorum bazen, anladığım anda ise o büyük kudret karşısında şaşkına dönüyorum… Bilinçli bir şekilde, önce kendimiz için sonra insanlar için güzel hizmetler yolunda ölündüğünde, ölümün korkuyla değil de, mutluluk ve neşeyle geleceğini anladım. Şehitlik mertebesinin ne kadar çeşitliliği olan bir mertebe olduğunu görmek ise, kendi adıma ve sevdiklerim adına beni çok ümitvar kıldı.

-Bu dizi sizin rüyalarınızı da etkiledi mi, siz de benzer rüyalar görüyor musunuz? 

Bende çok rüya görürüm, sıkıntılı yorgun olduğum zamanlarda kabuslar hatta. Fakat dizide Melek’in gördüklerine benzer rüyalar hiç görmedim. 

-Diziler uzun ve yorucu bir çalışma sonucu ekranlara geliyor. Bu yoğun tempo içerisinde kendinize zaman ayırabiliyor musunuz? Özellikle yapmaktan hoşlandığınız hobileriniz var mı? 

Ayırmaya çalışıyorum. Bu zamanı da genellikle ya ailemle ya da çok samimi dostlarımla paylaşıyorum. Sinemaya gitmekten, dans gösterisi izlemekten ya da bir konser dinlemekten çok keyif alıyorum. Mp3 playerımın kulaklıklarını takıp bir başıma yürüyüş yapmayı da çok seviyorum. Kimi zaman saatlerce kitap okuyup her şeyle iletişimi kesiyorum. Kimi zaman da sürpriz seyahatlere çıkıp, özlediğim dostlarımı görüyorum.

-Kariyerinizin ilerleyen dönemlerinde özellikle oynamak istediğiniz bir rol var mı? 

Bir dönem projesi içinde yer almayı çok isterim, özellikle sosyal sorumluluğu olan bir tarih projesinde. Bir röportajımda da dile getirmiştim Hz. Meryem’i canlandırabilmek çok mutlu ederdi beni. Aynı zamanda aksiyonu da çok seviyorum, ajan, polis ya da asker gibi, hareketliliği yüksek, düşmeli kalkmalı roller de beni çok cezbediyor.

-Tek Türkiye’de bir oğlunuz vardı, Farklı Boyut’ta da bir kızınız var. Kendi yaşamınızda evlilik ve çocukla ilgili planlarınız ya da düşünceleriniz nelerdir? 

Ömrümün sonuna kadar sürdürebileceğim, saygılı sevgili hayırlı bir evliliğin hayalini hep kuruyorum. Sevgi ve şefkat duygum çok yoğun bunu paylaşabileceğim bir hayat arkadaşı bulduğumda hiç ertelemeyeceğim bir durum evlilik. Böyle bir mutluluğa adım attığımda ise meyvelerini hemen toplamak isterim. Ben 5 kardeşli kalabalık bir ailenin çocuğuyum. Aile yaşamını çok seviyorum. Şu anda ise hayırlı olanı diliyorum ve bekliyorum. Bakalım alın yazımda neler olduğunu yaşayıp göreceğim.


Büyük Kudret Karşısında Şaşkınım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder