18 Şubat 2012 Cumartesi

Yüksel Aytuğ, 'Yeşil Elma' Programını Yazdı

Şefler niye çatlak olur?

Resim

Sabah gazetesi yazarı Yüksel Aytuğ, bugünkü köşesinde 'Yeşil Elma' programını kaleme aldı. Aytuğ 'Yeşil Elma' programına değinerek bakın neler yazdı.
Peşin peşin söyleyeyim; bu tanımlama bana değil, Yeşil Elma programının muhteşem şefi Oktay Usta'ya ait... Hepsini anlatacağım ama önce geleneksel Yeşil Elma izlenimlerim; 

Efendim, her yıl olduğu gibi bu yıl da Oktay Usta'nın Samanyolu TV'deki programına olağan ziyaretimi gerçekleştirdim. Bir kez daha önlüğümü kuşandım ve hem sevgili annemden, hem de izlediğim yemek programlarından edindiğim mutfak bilgilerini yine büyük bir caka ile sattım. Oktay Usta; ekmek hamurunu mayalanıp kabarması için tezgahın üzerine koydu. 

Durur muyum, hemen yaptım ukalalığımı: "Üzerine şöyle ıslak bir tülbent örtmemiz gerekmiyor mu ustacığım?" 
Bak, bak, bak. Adam televizyon yazarı değil, sanki fırın işçisi. Neyse ki Oktay Usta son derece munis, efendi bir adam da, beni yoğurup oklava ile açmadı.

İNTİKAM SAATİ 

Ama sevgili ustamız, intikamını almaktan da geri durmadı. Önce önüme patatesleri koyup elime tıraşlama aparatını tutuşturdu. Sandı ki beceremeyeceğim. İşte hayatımın fırsatı elime geçmişti. Küçümseyen bir eda ile aparatı tezgaha fırlatıp oradaki bıçaklardan birini kaptım. ''O aparat ile herkes patates soyabilir. Önemli olan sıradan bir bıçak ile patatesleri soymak" deyip 'sanatımı' icra etmeye. Bir yandan da içimden bu sanatı bana öğreten, İzmir Narlıdere İstihkam Alayı'ndaki komutanım Mehmet İtak Yüzbaşı'yı saygı ve minnetle(!) anıyordum.


Yüksel Aytuğ, 'Yeşil Elma' Programını Yazdı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder