16 Nisan 2012 Pazartesi

Biz, İzleyicimizin Kıymetlisiyiz!

Kurumsal İletişim Birimi Direktörü Akın Emre Karagülle: "Biz, İzleyicimizin Kıymetlisiyiz!"

Resim

Samanyolu Yayın Grubu'nun Kurumsal İletişim Birimi'nde heyecanlı günler yaşanıyor.
Birimin yeni direktörü Akın Emre Karagülle ile grubun yeni dönem 
hedefleri ve projeleriyle kurum içinde yapılacak değişiklikleri konuştuk.


Öncelikle sizi tanıyalım. Akın Emre Karagülle kimdir?

İzmirliyim, 1998 yılında üniversiteyi bitirdikten sonra ulusal yayın yapan bir 
radyo kanalında Radyo Programcısı olarak görev yaptım. 2000 yılında ABD'de, 
Georgian Court Üniversitesi'nde MBA (Master of Business Administration)
yüksek lisansı yaptım. New York Üniversitesi (NYU) Sinema okulunu bitirdikten 
sonra senaryosunu kendi yazdığım kısa bir filmde yönetmenlik de yaptım. 
2007 yılında Türkiye'ye döndüm ve Samanyolu Haber Televizyonu Dış Haberler'de 
simültane çevirmen olarak çalışmaya başladım. Madeleine Allbright'tan, 
Laricani'ye dek pek çok önemli yabancı devlet adamı ile röportajlar yaptım.

Kurumsal İletişim ve Marka Pazarlama Direktörlüğü ne yapar?

Kabaca ifade etmek gerekirse, Kurumsal İletişim Direktörü, izleyiciler ve diğer kurumlar ile
sağlıklı iletişim kanalları kurup yönetirken, Marka Direktörü ise kurumun marka değerini
arttırmak için yapılması gerekenleri koordine eder. Biz kurum olarak, bu iki birimi, birbiri ile
çok yakın dirsek temasıyla birleştirmeyi tercih ettik. Başlıklar halinde bize bağlı birimleri;
Ar-Ge, sosyal medya, fuar tanıtım, sosyal sorumluluk projeleri, eğitimler, kurumsal web siteleri,
halkla ilişkiler, kurumsal geziler ve Kehkeşan Dergi olarak sıralayabiliriz.

Yeni görevinizde öncelikle neler yapmayı planlıyorsunuz?

Ekip arkadaşlarımızla yaptığımız çalışmalarda parolamız heyecan ve inovasyon oldu.
Birkaçından bahsetmek gerekecek olursa, ilk olarak halkımızın nezdinde markamızın 
değeri ve bizden beklentilerini tespit etmek üzere profesyonel bir kamuoyu araştırması
yapma yoluna gittik. Bu bağlamda bir anket hazırlayarak izleyicilerimizden bizi anlatmaları,
birinci kaynaktan beklentilerini iletmelerini sağladık. Bu verileri depolayarak yapımcı,
yönetmen ve yöneticilerin kullanımına açarsak halkın nabzını birebir tutmayı hedefledik.
Yine Sosyal Medya'da eğlence dünyası ve izleyici etkileşimi üzerinde etkisi yadsınamaz. 
Bundan hareketle, bir sosyal medya birimi kurarak tüm TV, radyo, dergi ve dijital 
yayınlarımızın sosyal medya hesaplarını profesyonel olarak yönetme yoluna gittik.
Bunların yanı sıra, araştırma geliştirme ve reyting analizini birimimizde kullanmak üzere,
iş verimini arttırmak için ciddi maliyetleri göze alarak profesyonel bir iş zekası programı
kullanmayı planlıyoruz. Bu programı uyarlayarak asıl görev alanımız olan proje üretme
kısmına daha fazla zaman ayırabileceğiz. Yayın grubumuzun sorumlu olduğumuz kurumsal
sitelerine Türkçe'nin yanı sıra İngilizce, Rusça, Arapça ve Kürtçe seçeneklerini de ekleyerek
daha geniş bir yelpazeye eriştireceğiz.

Samanyolu Yayın Grubu'nun farkı nedir?

Biz, izleyicilerimizin kıymetlisiyiz. Zira biz öyle bir kanalız ki, rejimizdeki bir K.J operatörü
bir harfi yanlış girse anında telefonlar çalar, en ufak bir hatada izleyicilerimiz "Başka kanal
olsa umursamam ama..." ile başlayan cümleler kurarak tepkilerini dile getirirler. Onlar için
kar amacı güden bir televizyon kanalından ziyade mahalleden bir komşu, ağabey için küçük
kardeş ya da öğretmenlerin en çok üzerine titrediği talebe gibiyiz. İşte bizi diğer kanallardan
ya da medya kuruluşlarından farklı kılan bu durumun omuzlarımıza yüklenmesidir.

Gelecekteki projelerle ilgili paylaşabileceğiniz haberler var mı?

Şu sıralar üzerinde en çok durduğumuz projemiz yeni binamız. Uzun zamandır başta
Samanyolu Yayın Grubu Başkanı Sayın Hidayet Karaca Bey'in sürdürdüğü çalışmalar 
neticesinde yeni merkezimizin inşaat çalışmaları başladı. Yine Anadolu yakasında, 
Ümraniye'de Samanyolu markasına yakışır bir şekilde en son teknoloji kullanılarak
yapılacak binamız iddia ediyoruz ki rakipleri arasında da parmakla gösterilecek kalitede
olacak. Yeni merkezimiz 10 katı yer altında, 12 katı yer üstünde olmak üzere toplam
22 kattan oluşacak. 12 adet TV ve 6 adet radyo yayını yapabilecek bir alt yapıya sahip
olacağız. Yeni yayın döneminde ekrana gelecek projeler konusunda ise maalesef şu an
bilgi vermem mümkün değil fakat dijital yayıncılıkta da oldukça iddialı olduğumuzu söyleyebilirim.

Samanyolu markasının Türk halkı nezdinde çok farklı bir yeri var.
Bu markaya dair projeleriniz olacak mı?


Olmaz mı? Hatta o kadar çok projemiz var ki, heyecanımızdan geceleri sabahı zor ediyoruz.
Şaka bir yana, birim olarak yeni vizyonumuzu yayına yansıtma adına yaptığımız çalışmalarımız var.
Bunların bazılarından henüz bahsetmem doğru olmaz ancak izleyicimizi her zaman 
odak noktasında tutacağımızı söyleyebilirim. Öyle ki, çok yakın bir zamandan itibaren 
"Samanyolu İzleyici Buluşmaları" adı altında düzenleyeceğimiz etkinliklerimiz olacak.

Grubumuz, yeni trendleri takip için ne yapıyor?

Dünyada, çapında yayıncılığın nabzını tutan fuarların yanı sıra, sektörün önde gelen temsilcilerini
de mercek altına alarak kurduğumuz ekiplerle etüd ediyoruz. Yeni binaya yetişmesini hedeflediğimiz
ve tüm yayın grubunu kapsayacak sistem otomasyonu çalışmamız ise tüm hızıyla sürüyor.

Dijital platformlar ve sosyal medyada ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Sosyal medya konusunda kurduğumuz ekibin yanı sıra profesyonel bir ajansla çalışıyoruz.
İzleyicilerimize soğuk ve sadece bilgilendiren mesajlar ulaştırmaktan ziyade, onlarla 
sıcak bir iletişim kurmayı hedefliyoruz. Dijital yayınlarımızda ise mevcut platformların 
dışında yeni uygulamalar üzerinden izleyicilerimize ulaşmaya dönük projelerimiz var.

Eklemek istedikleriniz?

Aslında çok sesli olarak dile getirilmese de bazı çevrelerde Samanyolu markasına karşı
anlamlandıramadığımız bir önyargı ve dirençle karşılaştığımız bir sır değil. Söylemek istediğim şu: 
Lütfen bize bir şans verin. Seveceğinize, en azından çok da farklı olmadığımızı göreceğinize eminim.

Kehkeşan - Nisan 2012


Biz, İzleyicimizin Kıymetlisiyiz!
Resim Resim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder